niedziela, 6 sierpnia 2017

PLANOWANIE, WYDAWANIE, ORGANIZOWANIE

Każda au pair dostaje 52 wypłaty po 195.75$, co w sumie daje 10179 $
10 tysięcy dolarów, to całkiem niezła sumka, co nie? Ale jak się na to spojrzy z drugiej strony, to 195$ tygodniowo, wcale nie jest jakimś majątkiem.. wystarczy kupić sobie coś do ubrania, wyjść kilka razy z koleżanką na kawę i może w sobotni wieczór wypić drinka, wytańczyć się w klubie..albo pojechać do pobliskiego parku rozrywki/kina/teatru.. raz dwa trzy i tygodniowa pensja znika w mgnieniu oka!

Zanim wyjechałam do stanów, miałam w planach podróże po  świecie, a co za tym idzie przeczytałam mnóstwo blogów o tym jak na nie zarobić. Postanowiłam, że podczas mojego roku w Stanach sprawdzę kilka sposobów na oszczędzanie i zobaczę, czy faktycznie działają!

1. Moje priorytety:

Przede wszystkim chciałabym jak najwięcej zwiedzić, zobaczyć wszystko, co tylko uda mi się zobaczyć, odkrywać, poznawać, doświadczać! Nie chcę jednak rezygnować z codziennych przyjemności, co to za frajda nudzić się cały miesiąc, żeby przez trzy dni pozwiedzać jakieś miejsce?

2. Segregowanie wydatków:

100$ z każdej pensji zamierzam odkładać na travel month. Bez względu na moje plany w trakcie roku, te pieniążki pozostaną nieruszone. Jeśli nie wydam wszystkiego na podróżowanie, to może uda mi się zabrać parę dolarów do domu na tak zwany "start"

50$ przeznaczam na zrobienie czegoś fajnego w jeden z weekendów (przysługuje mi jeden pełny weekend w miesiącu, więc zawsze będę miała 200$ na zrobienie czegoś ciekawego)

Resztę będę wydawała na bieżąco na potrzebne rzeczy (ciuchy, kosmetyki, paliwo) i na te nie potrzebne, ale sprawiające radość! Np. mrożony jogurt, w którym się zakochałam, albo może jakieś kino?

3. Zapisywanie i kontrolowanie wydanych pieniędzy
Być może za jakiś czas dojdę do wniosku, że potrzebuję więcej na weekendowy wypad, albo mniej, skoryguję swoje założenia i sprawdzę kolejny plan oszczędzania :)


Mam nadzieję, że uda mi się wytrwać w tym postanowieniu i wykorzystać maksymalnie czas i pieniądze!

PLANOWANIE WYCIECZEK

* Mam 12 miesięcy, a co za tym idzie 12 małych weekendowych wypadów! Chciałabym w większości przeznaczyć je na zwiedzanie Cali, ale nie zaszkodziłoby odwiedzić też Washington DC, Chicago i kilka innych! Zrobię sobie listę must see i w zależności od tanich lotów, będę kombinować jakieś super wycieczki!

* 2 tygodnie wakacji - tydzień chciałabym spędzić na Hawajach, a drugi może wykorzystam jako przedłużenie mojego travel month :)

* 1 miesiąc, podczas którego planuję zobaczyć jak najwięcej Parków Narodowych i odwiedzić kilka stanów (Arizonę, Utah, Nevadę, Oregon, Teksas i może Florydę, jeśli starczy czasu :)

Zastanawiam się też nad kupnem kalendarza, gdzie będę mogła odnotowywać swoje wszystkie wycieczkowe przygody!

Zapowiada się super rok!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz